Copyright © Travelog Mujahid Rindu...
Design by Dzignine
Tuesday, May 3, 2011

Travelog 241: Bagaimana Rasanya apabila Hati kita di'Sentuh'?

28 April 2011

Macam-macam orang akan sebut. Hati di'curi'lah, di'sentuh'lah dan juga di 'culik'. Mungkin. Tapi adakah tajuk di atas ini menggambarkan tentang aku. Mungkin juga? Mungkin juga tidak. Biarlah aku sendiri serta Allah yang mengetahui. 

Buat pertama kalinya hati ini disentuh. Aku rasa hidup aku tidak berapa betul, macam orang gila pun ada. Kenapa? Usahlah kamu semua tahu, kerana aku tidak akan beritahu. Tapi aku rasa, Allah sengaja ingin menguji hati aku ini. Sudah bertahun tidak terusik, kini Allah membenarkan makhluk-Nya cuba menyentuh hati kecil aku ni. Entahlah. 

2 Mei 2011

Gila bosan bila tiada kerja. Rasa best pula bila datang kerja sejak akhir-akhir ini.Walau bagimanapun aku berjaya juga mengisi masa boring aku dengan melakukan perkara yang kurang berfaedah. Nak tahu? Aku keluar berseoarangan ke Wangsa Walk. Kenapa WW? Tidak ke KLCC atau Bukit Bintang? Jawapannya mak aku maraj kalau aku keluar tidak berteman. Anak 'dara' lah katakan... Lagi satu, WW sahajalah tempat yang aku berani pergi kalau sorang-sorang. Hahahaha

Kawan baru aku ada cakap, melihat manusia ini memang satu hobi yang sangat best. Memang sangat seronok apatah lagi dapat meilhatb ragam manusia ciptaan Allah ini. Ada yang baik, bagus dan ada juga yang nauzubillah (agar dijauhkan daripada keluarga kita) berperangai yang agak tidak senonoh. Well, itulah manusia.

Dengan sampai nya aku di WW, aku cuma terus menuju ke kaunter TGV. Sambil merenung mana-mana cerita yang best untuk ditonton, sempat juga aku merenung anak-anak muda yang berkeliaran di situ. Macam-macam ragam. Malas aku nak cerita, sebab kita semua sudah sedia maklum kan. 

The Roommate menjadi pilihan aku untuk sesi pembukaan cerita yang aku tonton pada hari tu. Abang yang menyambutku di kaunter tiket tersenyum dengan riangnya.

"Berapa orang?"
"Sorang jer bang.."

F8 menjadi tempat duduk aku. Di tengah-tengah beb, baru best untuk menonton, kan? Maka wayang pun dimainkan, dan aku rasa mungkin ada juga yang bermain wayanh sendiri di atas, di bawah, tempat duduk aku. Ok, apa kata kita cerita sedikit apakah yang ada pada cerita ini...


Cerita mengenai budak perempuan baru masuk ke kolej dan ada asrama, so secara automatically nya dia dapatlah roommate yang ditunggu-tunggu. Ceritanya simple, dah tajuknya roommate, maka yang menjadi masalahnya adalah datang daripada rakan sebiliknya. Bayangkan korang dapat rakan sebilik yang psyco, suka ambil tahu akan kegiatan kita, malah cemburu jika kita suka berkawan dengan orang lain. Malah kita pula dilarang untuk berjumpa dengan orang lain, dan barangsiapa yang bermusuh atau cuba merampas kita  daripada dia, maka dibunuhnya kawan kita tu... tak takut ke kome?

Selesai sudah menontonya aku terus ke Restoran yang aku tak ingat namanya. tapi dia menyediakan makanan-makanan Korea. aku pun pilih yang mana murah dan berpatutan untuk aku melantak, dan terbukti memang sedap. Jadi, aku membuat keputusan bahawa aku boleh tinggal di Korea. Hahaha...

Seusai makan aku terus menunaikan solat asar di surau WW. Opps lupa pulak aku ingin beritahu, bahawa sebaik sahaja aku keluar daripada wayang pertama tadi, aku terus membeli tiket untuk tayangan perdana seterusnya. nak tahu cerita apa? Cerita ini haaa...




Nak tahu ceritanya macam mana? Korang layan tak Paranormal Activity? Macam tulah dia ingin garap cerita ini. Kalau diikutkan ceritanya, seoalah kejadian sebenar, tapi bagi aku nampok bebenor menipuunyeeee. Malas aku nak cerita lanjut, tapi bolehlah kalau sekadar ingin berhibur. 

Masih terngiang dalam ingatan, kata-kata budak sebelah aku,

"Alah, kalau ada dah lama masuk Metro, ni takder dalam berita pun kes ni?"

Terdengar pulak bunyi dari belakang,

"Napok benor menipunyer...!"

So apa akata anda yang pernah menontonnya?

Okeylah, garapan aku untuk hari ini berakhir di sini. Apa-apa pun malam ni akau akan hadir usrah Comrade yang spesial kerana katanya ada penceramah dari Indonesia datang untuk memberi peringatan. Oleh itu, salam sayang dari Mujahid Rindu untuk semua!

0 orang jawab:

Maghi-Maghi Perama!

Saing Kite Belake