Copyright © Travelog Mujahid Rindu...
Design by Dzignine
Tuesday, April 19, 2011

Travelog 237: Kamu Sedih? Kenapa tak cakap?

19 April 2011.

Sepi. Sunyi betul hati ini kerana tidak disentuh oleh siapa-siapa pun. Mungkin orang lain cepat bosan dengan kehadiran aku. Bagaimana agar orang tidak bosan dengan aku? Melawak? Melayan dia dalam setiap keadaan? Entahlah.

Aku tak tahu orang ini akan membaca artikel ini. Artikel yang jiwang aku rasa, mungkin akan menambahkan lagi perasaan bosan kepada mereka yang tidak sukakan style ni. Aku masih lagi pening, bagaimana lagi aku ingin membuktikan bahawa aku bersungguh-sungguh? Ah, semua orang akan juga sama nada dengan dia andai mereka juga bersama dengan aku. Memang aku nampak tidak bersungguh.

"Jangan harapkan perasaan ini sahaja sudah cukup untuk membuktikan segala-galanya. Jangan kau sering mengucapkan sayang andai tiada bukti dalam perlakuan. Kau harus serius dalam hal ini! Kau ingat dia siapa? Dalam membimbing seseorang wanita, kau harus berkorban! Berapa ramai yang sanggup mengorbankan masanya dengan kawan-kawan demi orang yang mereka sayang? Berapa ramai yang sanggup melupakan saat bergembira bersama teman-teman kerana ingin bersama yang tersayang?

Kalau kau betul-betul perlukan dia, kenapa kau tidak nampak bersungguh? Tidak perlu memberikan banyak alasan, buat sesuatu? Berapa kali nak aku bagitahu, dia juga ada keluarga. Kenapa kau tidak mahu bercampur dengan keluarganya kalau kau betul-betul inkhlas ingin mengenalinya?

Aku betul-betul tak pahamlah dengan kau. Dia ada mencurahkan kasih dan sayang, tetapi kau cuma menjawab dengan lafaz, bukan hati... Setiap kali ada yang ingin ditanya, banyak alasan kau bagi. Siapa tak bosan dengan kau! Mungkin dia tak akan kahwin kerana ada orang yang macam kau. kau telah menyebabkan semua lelaki mendapat title sebagai lelaki yang tak mampu membimbing seorang wanita solehah. Lelaki dijadikan untuk membimbing wanita, takkan kau tak faham lagi?"

Ya, aku memang tidak faham. Aku minta maaf kepada semua lelaki  kerana aku merosakkan imej lelaki sehinggakan aku gagal untuk menjadi seorang yang agak reliable.

Aku berharap kamu tidak putus asa dalam mempercayai seorang lelaki. Aku mungkin dikira gagal, kerana ketidak matangan aku dalam membuat keputusan, oleh itu maafkan aku. Aku doakan agar ada lelaki yang akan meyakinkan kamu serta membimbing kamu. Memang sekarang ini tiada, namun siapa tahu. Semakin kuat hati menolak, semakin Allah dekatkan hati kamu untuk menerimanya.

Aku tujukan ini untuk kawan aku yang sedih agar kamu tahu bahawa walau gagal sekalipun aku untuk mendampingimu, aku tetap sentiasa mengikutimu walaupun di dalam bayang-bayang.

Hanya untuk Orang Asing yang Pelik.

2 orang jawab:

izzudin
at: April 24, 2011 at 6:09 PM said...

sabar je la Bro..

JPY says:
at: April 26, 2011 at 9:56 AM said...

Hahahahahah... mesti kamu semua terbawa dgn cerita sedih aku kan... hahahahah well, kita semua sentiasa diuji, but cheer up!

Maghi-Maghi Perama!

Saing Kite Belake