Copyright © Travelog Mujahid Rindu...
Design by Dzignine
Monday, November 14, 2011

Travelog 262: Bisa Kawan-kawan ku!

Ini bukan cerita Sukan Sea yang ke-26 ya, INDONESIA BISA! (nak tiru malaysia ke dengan slogan MALAYSIA BOLEH!, tapi jenis malaysian ni tak mahulah kepoh-kepoh, ye dak?).

Seusai berjalan-jalan mencari butir-butir hikmah di sepanjang perjalanan di dunia maya. Ya, Allah ramai rakan-rakanku yang tinggi ilmunya dan mampu berdakwah bukan sahaja menggunakan suara (ceramah, tazkirah dan mengajar) malah mampu menulis dengan baik di ruangan maya ini. Bukan semua mampu melahirkan mutiara kata yang indah di samping mesej dakwah ditegakkan dengan jelas. Alhamdulillah...

Ustaz fahmi dan Ustaz Wer merempit di Mesir di suatu ketika dan waktu. (gambar cilok dari FB Ustaz Fahmi)


Teringat 6 hingga ke 7 tahun yang sudah, teratak SMAASZA menyaksikan aku berkawan dengan syeikh-syeikh muda seperti Ustaz Fahmi, Ustaz Shauqi, Ustaz Riduan, Ustaz Wahab, Ustaz Ismail (Wei), Ustaz Che' Ku dan yang lain-lain lagi. Terasa kerdilnya diri ini sekiranya dibandingkan, namun kebanggaan sebagai seorang sahabat tetap jua terasa.

Itu belum dilistkan sebarai nama ustaz-ustaz J-QAF kita yang sanggup mengajar hingga ke pedalaman Sabah dan juga Sarawak. Sesungguhnya perjuangan kalian sungguh besar ertinya. Biarlah hidup ini bermakna, ye dak Ustaz Dudu dan Ustaz Fendi?

Itu semua cerita para ustaz, bagaimana pula ustazah? hehehe ramai jer, tapi aku tak tahu di manakah mereka sekarang ini (lagi pun bukan aku kenal rapat pun mana-mana rakan muslimah sejak sekolah dulu). Namun begitu doanya tetap ke arah mencapai kebahagiaan di dunia serta akhirat hendaknya, insyaAllah ameen....

Oleh itu, di sini aku ingin bersama-sama membantu seluruh kaum muslimin untuk sama-sama mendapatkan info agamanya dengan percuma, di beberapa link blog ini. Sama-sama kita mengambil manfaatnya:


Dan banyak lagi, sama-sama kita cari dan kongsikannya. Demi Ummah tercinta, biar diri binasa, janji Islam terbela. Allahuakbar!

0 orang jawab:

Maghi-Maghi Perama!

Saing Kite Belake