Copyright © Travelog Mujahid Rindu...
Design by Dzignine
Monday, July 18, 2011

Travelog 245: Sepanjang Ketidak 'update' an Aku!

http://http:Aku bagaikan memperoleh satu nafas baru! Memanglah, setelah aku dan beberapa orang pelajar lagi telah ditemuramah oleh wartawan Varsiti, keluaran Berita Harian. Berita yang akan keluar nanti merupakan berita mengenai dunia 'blogging' di kalangan pelajar atau pun mahasiswa. Baiklah, aku tidak mahu bercerita panjang mengenai temuramah tersebut, namun aku ingin membuat satu kompilasi travelog aku sepanjang tempoh aku tidak pernah meng'hapdet'kan cerita di sini.

Sepanjang Januari sehingga kini, aku sibuk dengan aktiviti CENSERVE, iaitu melalui kelab ataupun pejabat. Setiap hujung minggu pasti aku akan menghabiskan kerja aku di luar atau orang putih ada menyebut, kerja outstation. Bukan itu sahaja, kerja aku juga banyak di ruangan maya. Di antara laman web yang mesti aku tengok dan pelihara adalah Online Magazine | Censerve Team, merupakan majalah pelajar untuk pelajar, berita mengenai kegiatan-kegiatan pelajar yang bernaung di bawah CENSERVE.

Bukan setakat itu sahaja, di antara laman-laman web/sosial yang lainnya, di bawah naungan aku juga:

  1.  Facebook (CENSERVE IIUM, Censerve Team | Online Magazine)
  2. CENSERVE website
  3. Comrade Website
Maka sebab itulah blog aku ni dibiarkan bersawang untuk beberapa tempoh yang tertentu. 

Baru-baru ini aku menyertai COMRADE pada hari terakhir mereka di perkampungan Orang Asli di kampung Teji dan Abu. Sebaik sahaja pulang dari situ, keesokannya aku terus pergi berkumpul dengan rakan-rakan lama di PD. Kami bermandi-manda di sana.

Inilah sedikit sebanyak kegiatan yang aku mampu menyimpulkan. Sekarang ini, aku bertugas dengan sukarela dalam membentukkan skuad multimedia atau lebih dikenali sebgai Kru Censerve TV. Bagi yang ingin mengenali CENSERVE TV, ataupun ingin melihat beberapa rancangan yang telah dilancarkan serta boleh ditonton, silalah ke Saluran Youtube kami iaitu di CENSERVE TV.
 
Akan datang, akan aku update kisah-kisah aku di Travelog yang dah lama aku tinggalkan ini. Selamat bertandang, dan teruslah menyokong Travelog Mujahid Rindu!
 
p/s: Terima kasih kepada Wartawan serta Berita Harian yang akan mempromosikan lagi blog ini! Alhamdulillah. tadi baru sahaja menguruskan jenazah seorang nenek Orang Asli yang berasal dari gua Musang atau lebih spesifiknya adalah orang Pos Balar.
 

0 orang jawab:

Maghi-Maghi Perama!

Saing Kite Belake